Sabtu, 25 Disember 2010

Countdown # 2 - Selamat Hari Natal Mr. Obama

Dia melemparkan senyuman yang panjang di hujung teks ucapan sempena sambutan hari Krismas sekaligus mematikannya dengan lafaz "God Bless America" seraya di ikuti dengan tepukan dan sorakan ucapan selamat dari penyokong-penyokong yang menyanjungi karekter dan kredibiliti beliau sebagai salah seorang manusia yang mencipta sejarah dalam kelas yang tersendiri. Bukan ramai orang kulit hitam yang dahulunya hanya menghuni hierarki di kelas paling bawah, bahkan di Amerika setakat ini, dia lah orang yang pertama!

Mr. Obama sedar akan hakikat itu. Dia melambai-lambai dan beberapa orang ejen CIA mendekati beliau dan seterusnya mengiringi beliau ke limosin peribadi tetapi di daftarkan sebagai harta negara Amerika Syarikat yang terletak hanya beberapa meter dari pentas ucapan yang betul-betul berhadapan dengan White House di Bukit Capitol, Washington DC.

Sebelum masuk ke dalam limosin mewahnya itu, dia sekali lagi menjenguk kepalanya memandang ke arah penyokong-penyokongnya sebagai tanda ucapan selamat tinggal. Dia sempat menjeling kepada beberapa orang pegawai White House yang turut berada di lokasi. Saya kurang pasti kesemuanya, tapi seingat saya dia sempat melemparkan pandangan terakhir kepada bekas setiausaha pertahanan negaranya sambil berkata " See you in hell"

Tup! Pintu limosin Mr. Obama di tutup oleh butlernya. Limosin beliau mula meluncur perlahan di iringi dengan beberapa orang pasukan polis yang menaiki motorsikal, kereta dan kuda. Ada juga yang berlari-lari anak mengawal rapi limosin sebagai perisai jika terdapat cubaan untuk membunuh dari mana-mana penempak tepat upahan sebelum kenderaan yang di naiki oleh presiden itu berada dalam jarak dan keadaan yang selamat. Bunyi siren menenggelamkan bunyi-bunyi yang lain.

Tiba-tiba kelihatan seorang lelaki lingkungan 20-an berlari-lari mengejar kenderaan yang di naiki presiden itu sambil menjerit,

"Merry Christmas Mr Obama. I got something for youuuuuu".
Sebelum dia di halang oleh beberapa orang orang awam yang berada di situ dan di serahkan kepada polis cap ayam Bukit Capitol. Washington DC.



Tiada ulasan: