Selasa, 18 Januari 2011

Hari Yang Tenang

Hari ini boleh di kira sebagai hari yang produktif dalam hidup aku. Nak kata produktif sangat sampai boleh menjana ekonomi negara tu bohong lah. Setakat ni tak ada lagi sampai tahap macam tu. Lebih kepada menjana ekonomi untuk diri sendiri saja dulu.

Hari ni juga semuanya nampaknya berjalan dengan agak lancar. Sampai lampu isyarat terus hijau. Boleh jalan terus. Tak payah sesak-sesak. Cuaca pun redup saja. Janji dengan Rais pun ngam-ngam sama-sama sampai. Rais kalau tengok muka memang kaki pukul. Kalau bercakap nak pasal ada isi ke takde isi je. Kalau tinggal kulit dengan tulang saja memang Rais tak layan. Aku ni kira kes terpencil je dia layan.

Makan tengahari tadi Nasi Ayam Penyet. Tak mahal sangat pun. Harga yang perlu di bayar hanya mendengar keluh kesah aduan rakyat hati Rais pasal komplen orang-orang atas berhubung site P15 dan kawasan jalan motor, Putrajaya. Dia cakap dia pun bengang dengan apa yang dia kena hadap sekarang padahal dia rasa dia dah buat kerja dengan betul. Dia rasalah.

Walaupun aku tahu korang tak kenal Rais dan Rais pun tak tahu aku ada blog. Aku terkilan sebab tak ada gambar pasport Rais dan aku harap Rais tak akan cuba-cuba baca blog. Aku tak rasa dia akan baca blog. Jadi, aku mengambil kesempatan in untuk menujukan sebuah lagu untuk Rais

Tiada ulasan: