Sabtu, 15 Januari 2011

Serius Sh*t

Minggu ni minggu serius. Tak mau main-main. Muka pun nak kena ketat je selalu. Tapi time makan nasi tak ada lah ketat sangat. Ketat biasa-biasa je. Benda-benda berkaitan lapar dan makan nasi ni pun bukan boleh buat sambil lewa sangat. Kalau tak, bising orang tua kat kampung nun kalau tau anak dia lapar tak makan.

Jadi serius macam ni pun bukan saja-saja. Ada sebab. Kerja yang dapat kali ni bukan kerja main-main. Nak kena mengadap orang besar. Besar tak besar jugak lah. Kalau korang tau apa tu CEO korang tau la besar mana. Ni bukan macam buat khemah masa perkhemahan agung jamboree pengakap dulu. Buat pakai kaki. Tendang-tendang sikit lepas tu siap. Ni kerja kena pakai kaki dan tangan. Otak memang sudah semestinya kena pakai. Mulut dengan lidah pun terlibat. Berbelit sikit pun tak apa lah. Nak cakap dengan orang besar ni kena cakap orang putih baru nampak tahap keyakinan tu tinggi. Grammar entah ke mana pun tak apa. Janji dua-dua faham.

Satu lagi, kadar taburan hujan dan bilangan kereta yang makin meningkat di jalan raya di Malaysia ni pun perkara serius juga. Kalau kedua-duanya berlaku serentak dalam waktu puncak, tak heran lah perjalanan dari Damansara ke Shah Alam pun boleh jadi 2 jam lebih. Ingat ini benda main-main ke? Ini dah melibatkan perasaan sekali tau.

1 ulasan:

GigiWangi berkata...

haha. Good luck!